U bevindt zich op: Home Contact met de samenleving Bekendheid en imago

Bekendheid en imago

In het najaar van 2013 heeft RIVM een meting gehouden onder burgers over de bekendheid en het imago van het RIVM. Hieruit bleek dat acht van de tien Nederlanders het (zeer) belangrijk vindt dat er in Nederland een organisatie als het RIVM bestaat. We krijgen een overall waardering van 7.1.

Het RIVM laat deze meting tweejaarlijks uitvoeren. De waardering van 7.1 is de hoogste score tot nu toe. Na de GGD, staat RIVM qua spontane bekendheid op de tweede plaats wat betreft organisaties op het gebied van (volks)gezondheid en milieu. Hiermee zijn we voor het eerst, qua bekendheid, Greenpeace voorbij gestreefd.

Mazelen

Het RIVM was in 2013 het meest bekend van mazelen. Bijna de helft van de respondenten (47%) gaf aan iets over het RIVM te hebben gehoord in connectie met mazelen. Qua imago wordt het RIVM vooral gezien als ‘deskundig’.  Verder geven burgers aan hun informatie van het RIVM het liefst via de website te krijgen, daarna volgt Google.

Meisje kijkt door een vergrootglas

Zichtbaar

Het onderzoeksbureau TNS Nipo beveelt aan om nog zichtbaarder te worden bij de burger. Het RIVM pakt dit op door onder andere social media strategischer in te zetten en onze website (nog) toegankelijker te maken.

 

Service